3/29/07

Iam a stupid boy!





Jag måste vara topp 10 på listan över världens mest glömska och klantiga människor! And that sucks......

Kom hem från Schweiz för 2 dagar sen där min mobil m.m. försvann. Idag flög jag till Frankrike och mellanlande i Frankfurt och ta mig tusen så glömde jag såklart mobilen på flygplatsen. Så nu sitter jag här i en liten alpby utan mobil. Har en bra uppkoppling till internet så jag kan hålla min blogg uppdaterad iallfall. Men det hade vart skönt att ha min mobil här. Var riktigt jobbigt att vara utan den hela förra veckan och blev så glad när jag kom hem och fick min älskade ihanden igen. Men den glädjen vara inte länge, men men life is life!



Just nu sitter jag här i denna idyliska alphyda där man endast använt sig av trä när man byggt själva alphuset, allt är i trä av någon alpig anledning och jag kommer nog aldrig få veta varför heller.
Det finns en rätt skön sofa i alphyddan iallfall, så tänkte vissa min utsikt som jag nu haft i en massa med timmar, allt för många timmar










Käkka lite pizza för ett tag sen för att mätta min mage. Och denna gång jag åt pizza så tog maten en rätt skön väg igenom mig, det vill säga genom matsrupen -> övre magmunnen ->magsäcken ->tolvfingertarmen->tunntarmen->tjocktarmen->ändtarmen!

Så efter den resan lutade jag mig tillbaka för sätta mig i det ända sköna föremålet i alphyddan, soffan det vill säga!

Och har suttit på samma ställe nu i ett antal timmar till.

Vad skulle man mer kunna berätta som skulle kunna stimulera er läsare.
Åkte flyg idag ju, var rätt oskönt på några sätt och vis:

- Sjukligt dålig mat
- Otrevliga Schweiziska flygvärdinnor
- Skrikande spädbarn
- Osköna grannar
- Gamla sura gubbar som luktar Old Spice
- Frankfurts flygplats
- Folk som inte kan ett av det mest globala språken som finns, Finska! nää, Engelska!
Det ser mörk ut för dessa icke engelsktalande Eu-länder.....
- Smaklöst vatten
- Liten toa
- Höga motorljud m.m.


men när jag var mitt inne i min depression utan mobil lyckades jag hitta en gnutta ljus inom mig när jag såg ut genom mitt lilla flygplansfönster och möttes av en sol som titta ut genom molnen. Vackert var det och jag insåg att jag inte borde klaga så mycket och istället vara glad över att jag lever och har det under omstänigheterna rätt bra. I detta ögonblick öppnade jag Photo Booth för att föreviga denna oförglömliga stund:




















Precis när jag hade som roligast och börajde precis känna lite glädje igen som kommer flygvärdinnehäxan och ryter åt mig att stänga ner datorn. Riktig oskön typ.

Men till slut landa jag i Genevé, och sedan var det bara att ta sig till alpbyn när jag nu befinner mig som heter La Clusaz....

Det är vår här nere och jag ängnade färden åt att fota lite olika saker och ting som jag tyckte verka tilltalande. Avslutar här med denna blogg med lite bilder jag tog



























Avslutar en gång till med denna vårbild från Frankrike, och jag måste säga att Frankrike är väldigt franskt! : )

L8ers

7 comments:

Mats said...

Otur man kan ha :p.
Men hoppas allt e bra annars :D

Anonymous said...

Many people experience problems when they first buy and install their Roku digital video player.
The report which questioned 2046 US participants and was run by consulting firm Deloitte revealed that 65% want to connect the internet to their home TV to twatch streams, this figure was 58% in the same survey in 2009.
A stable internet connection is needed, may it be using a cable-powered connection
or wifi.

Look at my blog - roku reviews

Anonymous said...

Watches : The new Nike + Sports Watch GPS utilizes the Nike + sensing element based in the shoe
for trailing time, rate, distance, small calories burnt as well as heart rate.
But it is hard to hold it in one hand especially to female users.
In appearance, Samsung Galaxy Note 2 takes some design riffs from
the S3, which feels crystal clear.

My weblog :: samsung galaxy note 10.1

Anonymous said...

Look at the user remarks in places like Amazon and B&H photo.
The people today that invest in this camera,
possibly have an limitless price range, or are expert photographers.
The EOS 5D Mark II naturally characteristics a total-frame sensor, but the
resolution enjoys a considerable increase through the 12.



Look into my web site; 5d mark iii

Anonymous said...

In fact, even if you lost the whole partition, data recovery is still able to retrieve the
lost data for you. Though fascination with this laptop has not died, but some
gaping negatives have been highlighted. If the system is just in
sleep mode then the resume time is instant.

My weblog :: samsung chromebook

Anonymous said...

Look at the user remarks in places like Amazon and B&H
photo. National Space News Examiner - National Photography Examiner -
Cleveland Astronomy Examiner. I love taking pictures of insects and
flowers in ways that most people miss.

Also visit my web site canon 5d mark iii

Anonymous said...

There are a great amount of channels to choose from including CNN, Amazon Instant Video, HBO GO, Crackle, MLS Game Day,
music from Pandora, play games and more. Loading time from screen to screen can vary and at
times seems like it may take longer than usual but overall performance is great.
However, Play - On does allow developers to make custom channels that you can
load onto your server.

Look at my web site ... roku