3/21/07

a vague feeling.....

Sitter under ett bord med halvkrökt rygg men min dator i knät............ Inte alls så skönt som det låter faktiskt. Har inte bloggat på ett tag nu. Men det har sina orsaker.
Hade tänkte blogga loss här borta och berätta allt roligt och mindre roligt som händer.
Men första dagen på denna resa så blev min mobil, ipod & kamera stulen. Det är just dessa grejer som gör att livet blir enklare och utan dem, ja svårare!
Första dagen här i Laax så var jag väldigt sugen på att blogga och tänkte uppdatera varje dag....
Men efter att ha blivt bestulen så gick jag in i en klaustrofobiskt depression ....

Här är en liten text som jag skrev innan mitt jag gick ner mig:




In Swiss again.......

Sitter i denna sekund på ett fler färgat tåg och med detta så menar jag att tåget har ett antal olika färger i sin kulör. Vet inte riktigt vart jag är förutom på landsbygden någonstans i Schweiz, när jag vänder mina näthinnor mot fönstret så möts jag av ett väldigt dåligt väder med en grå himmel och sakta faller vattendropparna ner från sina moln. Molnen är som sagt grå, men varför är dem det. Jag har grubblat över denna gåta ett tag nu och fick för en liten stund svar på den då jag ökade mitt vetskap om saker och ting genom att läsa ett nummer av Illustrerad Vetenskap. De hävdar iallafall att vattendropparna och ispartiklarna i molnen blir större innan det börjar regna, och detta gör att solens ljus absorberas istället för att spridas. Därför ser regnmolnen mörka ut. Det låter som adekvat förklaring och väljer att tro på den för att slippa förvirra mig själv i för filosofiska tankar som till slut gör att jag hamnar på ett dårhus eller likn : )

vad har hänt idag då, jo när klockan var ca halv två inatt hade jag varken packat eller bokat flyg till Schweiz. Lyckades på nåt abstrakt sätt boka ett flyg samt packa en väska med nödvändigheter för en 8 dagars resa in i Schweiz till en liten stad som heter Laax, där världseliten inom att utföra konstiga konster på maskinbyggda snöhopp kommer samlas för att genomför en tillställning som kallas lite klychigt för European Open.... Vet inte riktigt vart jag kommer bo än eller vas som händer med mig inom en kort framtid. Men hoppas på att jag kunna stimulera mitt lustcentra något iallfall.

Efter ett försenat Sj tåg ( Hate On Sj ) så kom jag precis på planet som skulle ta mig till köpenhamn ( var tvungen att boka en disfunktionell flight pga att jag var något sent ute ) men det visade sig att det finns en mening med allt. I sätet bakom mig så satt min skidåkande kompis Martin a.ka. bananen som också skulle lite Laax. Så då slapp jag ta mig igenom allt resande ensam, två är bättre än en!
Sov hela flyget för att sedan döda 2 timmar i Köpenhamn, sushi och lite surf blev det och några tuggummitugg senare satte vi oss på flyget till Zurich!
Sov hela flyget pga tröööthet

Och nu sitter vi här på det här sjukt trååkiga tåget och tittar bla ut genom fönstret. Blev väldigt besviken på kulörvalen i tåget. Men allt kan inte va bra!

Jag läser även just nu en av det bästa intervjuer jag någonsin läst. Handlar om Malcolm Mclaren som "uppfan" punken, guidade Sex Pistols till evig undergång och gjorde modedesignern Vivienne Westwood på smällen och jobbar stenhårt på sitt rykte som värdens mest hatande provokatör"

1 comment:

Anonymous said...

stackars:(
Men det kan inte vara solsken jämt men alla moln är inte heller gråa!
Efter regn kommer solsken som man säger!!! kramiz