12/12/07

....!!


Efter x timmar i ett flygplan med en bunt av väldigt osköna typiska chartermänniskor så finner jag mig äntligen på svensk mark igen.... Det är trevligt att komma hem igen, var glad när jag åter gick på gatorna i sthlm men efter ett tag märkte jag en lite tråkig sak. Alla människor som flöt omkring mig längs gatorna såg väldigt ledsna, stressade och självupptagna ut... Plus att flermängden klädde sig i kläder av mörka nyanser,,, Jämfört med Pipa i Braz där det flesta är väldigt fattiga och lever under svåra förhållanden så verkar svennarna till utseendet ha det mycket värre än våra vänner i väst... I Pipa fanns det hopp, glädje och kärlek i byinvånarnas ansikten trots deras levnadsstandard, det är ständigt glada..... Trots att Sverige kan tros hade det mesta så saknas den där lilla extra glädjen som gör livet värt att leva....

Är lite jet-laggad och ska försöka sova lite nu innan jag ska upp och packa om mina väskor och bege mig norr ut!

Sov gott.....

No comments: