12/30/08

Next stop Golden!

Lite bilder ifrån bilen... :) whaahah






Just nu sitter vi i bilen på väg ifrån Fernie till Kicking Horse...
Dagen började sjukt dåligt idag, kallt, vansinnigt lavainfarligt, dåligt väder plus att igår så gick det en lavin som dödade 8 personer. Lavinen gick tydligen på ett ställe som normalt inte är lavinfarligt men igår var det så det var lite läskigt att åka idag.... vid 14 tiden hade försökt få ihop nåt men det blev bara massa skit.... Sen en timme senare hittade vi kanske ett av dom sjukaste spot:sen som jag någonsin har varit på.... Ca 2m snö på ett område som kanske är 100x100meter som bestod av massor av brutalt sjuka stenar.. vid 17 tiden gjorde jag mitt sista hopp på ett gap som jag hittade och det slutade med att jag fick den bästa bilden jag någonsin har fått tror jag.... Christian Åslund var det som stod bakom kameran och gjorde den väldigt fina bilden!
Så det var skoj.... Om några dagar kanske vi får åka lite helikopter också..

hej

No comments: