5/28/07

Vad hände egentligen i Bryssel





Nu någon vecka efter min hemfärd ifrån det arkitekturiska landet Belgien börjar mitt minne komma tillbaka så att jag kan återberätta lite av mina äventyr för er läsare.

Vi bodde på ett grönt och rött hotel, alltså jag och mina klasskompisar. Vi var där i studie syfte eftersom Bryssel är europas huudstad och hjärtat av EU samt landet där Npoleon fick smisk av Wellington och en tursam Blucher. Så det var lite därför vi åkte hit för att lära oss lite om just det och även lite annat.
Alltså Bryssel är ett rätt schysst ställe, sjukligt god mat må jag säga. Fick smakorgasmer nästan lite för ofta, så det var väldans bra och framförallt gott!

Något som det flesta svenskar passar på att göra extra mycket när det lämnar sitt hemland är att konsumera alkohol och i ett land där öl är biligare än vatten kan ni nog tänka er vad som kom att hända och vad som hände. Det blev som sagt en hel del konsumtion av just alkoholhaltiga produkter. Och en bieffekt av att dricka är att man har rätt roligt, dock inte om man dricker så mycket att frukostflingorna helt plötsligt ligger i en pöl framför en själv. Detta hände såklart någon som det alltid gör, men över det hela drack det flesta måtligt fast ofta, väldigt ofta.

Bryssels ute liv är väl inget de är internationellt kännda för skulle jag tro, speciellt när nästan hela staden jobbar på Eu som har stängt lör-sön vilket resulterar i att när mer än 60% av de anställda bor utanför Bryssel åker hem till sina nära och kära på helgen. Och av de resterande 40% kanske 20% är gamla gubbar som nöjer sig med lite internetporr på lör-sön kvällarna. Och av de resterande procenten är säkert minst 20% av dessa på för dåligt humör för att gå ut, sen finns det inte så mycket folk kvar. Men oj va negativt det blev nu, ute livet är okej men inte helt beundransvärt, det är det jag försöker förmedla till er.

Bryssel är en mysig stad med god mat kan man säga. Mycket god mat till och med!

Jag har börjat blogga på kvällarna/nätterna vilket ibland skapar små impulströötheter som gör att man helt plötsligt blir jätte tröööt och inte orkar skriva mer, orkar tyväär inte skriva mer nu. Avslutar dock som vanligt med lite fina bilder ifrån denna belgiska stad........


En väldigt glad kille som gillar öl väldigt mycket för övrigt, snäll och trevlig är han också! En dunder snubbe.....


Jag och en av mina favorit killar Martin är ute på vårat eget äventyr en eftermiddag utanför den grön/röda hotellet.


En annan av mina favorit killar, Nicke ger en liten vag salut dagen efter....


Världens snällaste pojk-rackare visar hur man ser busig ut på ett sett som bara Sven kan!


Manlig kärlek när den är som bäst.....


-----????-------


Söta Anna....


Niklas...


: )


Sch Trööt


Train..


På väg in till Musee des beaux artes


I den bekväma hissa på väg till konsten


Otroligt vacker konst, Rubens visar vad han går för...



Speechless

Dags att sova lite nu...

Tack för mig

L8ers...

No comments: