4/30/09

fisk, stek & antik




Sista dagen här i Paris har passerat. Snabbt gick den också!
Idag skulle vi plåta en grej för J Lindeberg så efter frullen hoppade vi in i den nu silvriga skåpbilen. Planen var att vi skulle åka runt till lite schyssta spots här och var och ta lite bilder på en kille iförd J Lindeberg kläder....

Efter ett tag var vi klara och lämnade av killen som blivit fotad, nu begav vi oss hem till en stekare vars lägenhet vi fått låna där vi nu skulle fortsätta plåta.
Och när jag säger stekare så menar jag ingen fjolla som hänger på stureplan och har alldeles för mycke kräm i håret, nu snackar vi en riktigt stekare med riktigt blått blod i ådrorna. Tänk dig en svensk stureplans stekare x 10. Snubbens familj ägde ett slott samt nån liten skön strandvilla i St Tropez och massa annat sjukt plus den här lägenheten som hade fått vilken antik intresserad människa som helst att komma i byxan. Ex, gick och satt mig på en stol när jag kom in i lägenheten, några minuter senare berättar stekaren att stolen tillhörde Marie Antoinette när hon bodde på Versailles innan dom bestämde sig för att giljotinera henne....




Efter att ha plåtat av 2 pojkar i den antika miljön var vi klara, 20:30 visade klockan... Trötta och hungriga, jag och Jörgen åkte hem till hotellet för att sedan ta och fylla upp oss med lite Sushi på ett ställe som vi hittade några kvarter bort...

Jörgen ätandes ur en fiskfylld båt...


Imorn åker jag hem till Svealand, ska bli skoj och komma hem...!

hej

1 comment:

Anonymous said...

Tak for en interessant blog