5/26/09

fiske


Blev lite less på den stora staden igår så begav mig 18 mil söder ut till min pappas hus.
Inget bil ljud, ingen asfalt, inget skräp, inga butiker, inga människor, bara skog och vatten... : ) Efter en god måltid hoppade farsan och jag i båten för att dra och fiska lite..


Solnedgångsfiske är något jag kan rekomendera till alla...

Där satt vi, mitt på sjön med ett spö i ena handen och en flaska öl i den andra. Fåglarna kvittrade och myggen surrade, det här är skönt tänkte jag. Jag gillar att fiska men inte att få napp. Har aldrig fått napp heller tror jag. Helt plötsligt börjar mitt spö rycka, först grips jag av lite panik men sen börjar jag veva in eller vad det nu heter.... Jag vevar & vevar förväntasfullt, ska det komma upp en fisk eller kanske bara en stor brädbit eller nåt... Oj, en gädda satt där på kroken visst.... : ) Måste erkänna att det var rött skoj & få napp..



Tillbaks till storstaden nu..

Hej

4 comments:

Jon said...

what camera r you using? cheers

Gustav said...

Grattis!

Anonymous said...

A Canon eos 450D

Anonymous said...

lense? m42 or do you photoshop a lot?