12/24/08

Jul i C


Vi kom till en liten by som heter Rossland för 2 dagar sen. Där i byn har vi tagit in på byhotellet som är väldigt fint & trevligt...
Det har även snöat nu nonstop i 3 dagar vilket gör att allt blir mycket roligare..

Idag vaknade vi vid 07:13 tiden, jag stängde av väckarklockan i mobilen och konstaterade efter några sömniga minuter att det var julafton... Och jag kom att tillbringa den på ett sätt som jag aldrig gjort tidigare.. Senare vid 07:45 begav vi oss ner på det lokala cafét, Sunshine Café som hade jul öppet 07:00 - 10:00
Där inne beställde jag en fruktsallad, hash browns med äggröra samt en banan/ananas/kokosnöt smoothie.. Sjukt gott var det. Sedan efter det begav vi oss till berget för att få lite saker gjorda....


Hela dagen spenderade vi i ett snö-landskap som bestod av 80cm färskt puder....
Och där i landskapet har jag varit tills nu ochjust nu sitter vi och vilar lite efter att ha ätit en liten julsupé... En av dom bättre jularna må jag faktiskt säga dock på sitt egna lilla speciella vis..!

1 comment:

Anonymous said...

Låter som en ganska "fresh" jul ;)