3/27/07

En dag i staden Zurich





Klockan är 01:32 för att vara exakt och jag har lite sömnsvårgheter och har ett sömnmedel som börjar på b och slutar på logg. Denna dagen, en vanliga tråkig tisdag har varit som vilken annan tråkig tisdag som helst. Av denna anledingen så åker vi nu tillbaka i tiden till den dagen då vi erövrade flygplatsen och tar reda på vad som hände på dagen den dagen istället för på natten instängd i en Tax Free avdelning!
Men för att åka tillbaka i tiden behöver man lite magiska ord: siiiimmmssallllaaa bimmmmmbimbimbb! ....5%%%33333 brrrrrr......33333444440+0erjgerngierngeirgnienge



Sitter och halvsover på tåget, bilden visar nån hemsk stad i Schweiz : )

Jag vaknade med ett ryck och tittade på klockan. Den var redan allt för mycket och jag var redan allt för tröööt. Men med motivationen av att få ta mig ur detta skitland ( Schweiz ) så lyckades jag ta mig ur sängen och hitta alla mina saker som låg utspridda på golvet och förflytta dem till min min väska. Efter detta smög jag mig förbi receptionen pga av att jag checkade ut för två dar sen för att flytta in i ett annat rum där en god vän vid namn Kung Henrik Harlaut bodde. Skulle precis gå ut genom dörren ur detta vanställda hotel då jag mötte en mördarblick från en av receptionenhäxorna. Några arga blickar senare fann jag mig på bussen som skulle ta mig till Zurich.

4 timmar senare ( under dessa 4 timmar hände det inte något upphetsande intressant förutom det faktum att jag fann lite mer anlednigar till att hata det här landet )

Zurich ja. Då var jag här eller vi kanske ska säga att jag faktiskt hade sällskap av 2 andra skidåkande varelser också. Martin och Lasse, 2 riktigta baggar!

Vi bestämde oss för att s.k göra staden och se vilka läckerheter den har att erbjuda och kanske förändra min något negativa inställning till detta land.

Och det visade sig inte vara helt fel efter allt skit det här landet har att erbjuda. Har tagit lite sköna turistbilder som jag tänkte dela mig av här på min lilla blogg.



Jag och Martin står här som två Svenssons och blir fotade i gamla stan! Väldans mysigt....






Jag och Martin njuter av den vackra vyn från brokanten!





Jag försöker göra nån häftig ställning till kameran men det blev lite si så där!







Vi gick runt ett dag i gamla stan och till slut stötte vi på den här skönheten, STARBUCKS!


Allt för många kaffe senare fortsatte vi våran upptäcksfärd runt om på Zurich gator och torg






Är rätt övertygad om att det var just det här stället som fick mig att börja gilla Schwiez lite mer






Några sköna dockor







En animerad rumpa, kunde inte låte bli att ta lite ; )




Vi hade valt fel dag att gå på stan, söndag är ingen bra dag därför att allt är stängt. Vi hittade dock en kostutsällning som snöat in på Alexander Graham Bells sköna uppfinning som ni ser







Dem hade också av någon sjuk anledning flått en katt och satt upp den på väggen som ett konstföremål att begrunda.







Nu är det slut på Del 1 av 2 om äventyren i staden Zurich

Tänkte avsluta med att visa lite bilder jag tog som fick mig att gilla Zurich lite mer, men inte att förväxla med landet som jag nog alltid kommer att hata!





























Avslutar med min favoritbild på detta trevliga par som i sina bästa år är ute och njuter av vårsolen!

1 comment:

Anonymous said...

fan vad snygga bilder du tar!!!