4/7/07

En Saga Om Ett Par Skidor


Det här är sagan om ett par skidor som färdats runt om och kors och tvärs över våran jord och deras senaste resa!

Vi ska gå tillbaks lite i tiden för en snabb liten fransk resumé.
Allt för tidigt på torsdagen den 29 Mars så blev skidorna nerstoppade i ett mörkt rätt stort skidfodral tillsammans med sina tillhörade stavar och även en hjälm och ett ryggskyd och några goggels och ett par byxor att åka skidor i. Och efter att ha packat detta otroligt egendomliga skidfodral till sitt maximum med nöd och näppe så var det dags för dem att förflytta sig till tågstationen här i Strängnäs. Efter ett antal relativa minuter och sekunder så befann sig skidfodralet helt plötsligt där på det där stället i tåget där man ställer ifrån sig sin packning, vet inte riktigt vad det kallas. Och där stod dem i kylan och frös, dem hade lyckats hamna precis där inte solen värmde men jag tror att de klarar sig ändå, hoppas det iallfall!
Det där relativa sekunderna gick något snabbare än planerat och tillslut när tåget bromsade in på Stockholms centralstation så slängdes skidfodralet ner på sina hjul mot den smutiga asvalten som var fylld av gamla tuggumin och annat skit som folk inte orkat kastat efter sig som till största del beror på lathet tror skidfodralet. Den berättar även i och för sig att varje gång man kastar nåt på marken så skapar man ett arbetstillfälle för någon annan, men jag håller nog inte med skidfodralet där till 100%

Va mörkt det är här tänker skidfodralt och huttrar lite lätt, och trångt och jäkligt är det också. Det är så sjukt drygt att behöva resa i Ekonomi klassen med resten av alla dessa B-bagage!
Men jag får ta och sätta på lite Bright Eyes nu och försöka sova lite och ignorera alla dessa otrevliga fula bagagen.





Skidfodralets sov playlist Bright Eyes:

- Old Soul Song

- Stray Dog Freedom

- Drunk KId Catholic

- True Blue
m.m.




Några låtar senare cirkulerar vårat kära skidforal runt runt på rullbandet där man hämtar sina älskvärda bagage på flygplatsen i Genevé. Därifrån förflyttas det till en fransk bil för att bli körd till en fransk by där det finns franska flickor men även franska pojkar och till och med fransk mat men tyvääär så finns det inga franska köttbullar!

Efter bilfärden dumpas skidfodralet något
nonchalant utanför det franska huset där de ska tillbringa några franska dagar.

Och där kände jag hur john blund strödde lite för mycket godnatt pulver över mina ögon och känner att det är dags att avsluta del 1 av Sagan!

Avslutar med lite bilder som skidfodralt har tagit under resan:





Bagage flyger in och ut igenom flygplanen.





En gubbe som trixar med sin traktor!






Här smet jag ut ur mitt fodral och studerade lite hur människor egentligen ser ut när dem sover ; )






En bild ur mitt perspektiv från marken där jag får ligga då jag inte används, även på natten när det är kallt låter han mig ligga där : (

1 comment:

Anonymous said...

stray dog freedom=gold mine gutted? :)
skön blogg