4/5/07

Undrar varför jag undrar.......




Jag heter Adam och precis just nu ligger jag i min lagom stora Ikea säng som inte var allt för dyr heller. Ligger i den endast iklädd ett par strumpor som inte är av samma färg samt en rätt stor t-shirt som har färgen väldigt vit. Det som studsar omkring i min fettklump som befinner sig innanför skalbenet är för tillfället att jag undrar lite varför saker är just som dem är. Kan låta något oklart men just den tanken har börjat studsat omkring allt oftare i min fettklump. Varför händer vissa saker och varför blir resultat just som det blir. Och varför verkar det som att livet är som en bergodalbana, känns som att det regelbundet går dåligt för att sedan gå väldigt bra. Det gör i och för sig att man uppskattar när det går väldigt bra, annars skulle man inte veta av att det var väldigt bra utan att ha nedgången. Men vad är det som gör att det är på detta sättet undrar jag eller om det är min fettklump som gör att jag undrar detta. Frågan eller funderingen kommer jag såklart aldrig få ett fullstädnigt och förståligt svar på men jag funderar ävan fast jag vet detta. För att jag tycker att det är lite spännande men samtidigt skrämmande på ett positivt sätt.

Ibland är det skönt att bara koppla bort det ständigt pågående tv-spelet som visualisears på våra näthinnor och bara lägga sig ner i sin kanske något billiga Ikea säng och bara funderar lite och va och bara låta det va och njuta av att det är just som det är.
När man väl får tid för detta som det flesta inte har allt för ofta så tycker jag att det är skönt att sätta på mig mina stora vita hörlurar för att samtidigt försvinna in min fantasi tillsamans med något som jag inte skulle kunna leva utan, musik!






Det som samspelar med min fantasi just nu med hjälp av min Ipod är b.la:

- Phantom Limb / The Shins

-Losing My Way / Justin Timberlake

-Consequence / The Notwist

-At The Bottom Of Everything / Bright Eyes

-We Are Nowhere And It´s Now / Bright Eyes

Men nu är det dags att återvända till tv-spelet och leva vidare med alla dessa måsten och förpliktelser...........

L8ers

1 comment:

Anonymous said...

Allt är vågrörelser ljud, ljus, din "fettklump", universum...och antagligen livet också.