4/3/07

En mellanlanding i Hamburg


Det låter lika illa som det är. Hamburg är inte det minsta mysigt eller trevligt, iallfall inte flygplatsen så jag ska inte uttala mig om staden i sig själv men undivik att mellanlanda här om ni kan.
Ska sitta här nu i 2 timmar innan jag ska få återvända hem till det våriga Sverige. Efter 40minuters letande av något att äta så fann jag till slut en lite Sushibar som låg undangömd i flygplatsens mörkare delar. Så nu sitter jag här med min lila vita dator och skriver lite samtidigt som jag blickar ut över den tyska mörka himlen där flygplanen vandrar upp och ner från flygfältet.
Tittar lite runt omkring mig på alla dessa människor som är här av samma orsak som jag. Att transportera sig över världen med hjälp av en slags farkost som är byggd av människan som består till mesta dels av skuvar och metal. Och detta hemmabygge ska ta oss upp till ca 10 000m höjd(väldans höögt) för att sedan flyga oss runt om det runda klotet vi bor på. Är alltid rätt skeptisk när jag sätter mig i dessa farkoster. Kan man verkligen lite på dem, ibland ser vi på nyheterna hur plan har crash bang boomat och med nästintill inga överlevande. Men med tanke på hur många plan som lyfter från marken varje dag för att motverka gravitationen så är det nog rätt lungt skulle jag tro. Men man vet aldrig, kanske låstnar det en skruv på mitt nästa plan som går nu om 1,5 timme. Det kan man aldrig veta, men det vore rätt sköönt och bara komma hem nu och slippa ora sig för lösa skruvar!

1 comment:

Anonymous said...

Men brorsan söta du, de här var upplyftande att läsa må jag säga!
Hoppas du tar hand om dig och tar dig hit upp till alpernas alp;) åre.. miss you long time