6/23/07

Den ironiska midsommaren....



Hoppas alla hade en trevlig midsommarafton igår/natt. Egentligen fattar jag inte vad midsommar handlar om idag.... Själva grundtanken vad är den? .... Jo midsommar har firats sen urminnes tider och ursprungligen firade man midsommarsolståndet på Norra halvklotet den första dagen på årets tredje kvartal, (i gamla tiders solkalendrar).
Men varför firar vi midsommar idag då, känns som att det inte riktigt är för att välkomna midsommarsolståndet. Så varför firas den?

Svenskar som gör bort sig.... Tragiska vuxna som dansar....Midsommarn har tappat sin riktiga epitet!

Visst är det kul för alla småbarn som i glatt sällskap av sina föräldrar som mer än gärna skämmer ut sig genom att hoppa runt i en ring och stöna "Små Grodorna etc". Men en av de största anledningarna tror jag helt enkelt är att det ger de "vuxna" en orsak till att supa till extra hårt och länge och gärna framför sina småbarn. Jag är ingen stor beundrare av midsommar, en fredag som man jämt har alldeles för stora förväntningar på, plus att det jämt är skit väder... Så usch på det! Men lek på ni.... gör de : )



Skitsamma...
Började ett nytt mission i fredags... Bestämde mig för att jag skulle fixa mig ett körkort på mindre än en vecka, så gjorde det där teori-provet i fredags som jag pluggat något för lite till... Och det var väldans jobbigt att trycka på rätta-knappen efter 50 minuters svettande.... KLICK! lyckades skrapa ihop 52 poäng, så jag gick därifrån med ett leende på mina idomin-vita läppar. Så ska försöka köra upp på måndag på något vänster! Om jag lyckas med mitt mission bjuder jag alla mina bloggläsare på saft och bullar hemma hos mig! Sick stuff.....

Dags att bli farliga... Love!


Lite smood music:

Haligh, Haligh, a lie, Haligh - Bright Eyes

Alfie - Jack Jones

The Man Comes Around - Johnny Cash

5 comments:

David said...

Okej. Lycka till på måndag isf. Saft och bullar it is then..

Mats said...

Hehe lycka till på måndag Adam, då kan du köra full med körkort denna gång :D

Anonymous said...

anmäler mig till bullkalaset!

/tennisesset

Daniel said...

Ah jag kommer och dricker saft och äter bullar. ;)

Anonymous said...

lycka till då! och sign me up på kalaset också..;)