7/22/07

Segla/Sailing/Shiraacanaya/Navegar/يطوف بقارب شراعي


Var ute och يطوف بقارب شراعي igår.... Var sjukligt roligt faktiskt må jag säga... Åka på vattnet med hjälp av lite brädor och spik är ett underbart sätt att transportera sig på..
Det hela började med att jag fick ett rätt skönt tele-samtal ifrån min gode vän Andreas... Han fråga om jag skulle med och göra sjön farlig, klart man inte tackar nej till det...Jag begav mig snabbt ut til Andy och vi tog oss med snabba fötter ner till bryggan... Så Andreas såg till att få vind i seglen och jag hissa flaggan!



Och nu tog seglen vind och vi klöv vattnet påväg framåt genom mälaren... Sjukt sweet och leka seglare faktiskt, känns till och med ännu bättre att segla när man själv satt upp seglen och själv får styra genom den vackra vatten-miljön... Vatten är rätt coolt, segel-båtar också... Speciellt när Symphonie ligger i...


Andreas är ju en något mer van seglare än mig.... Och han vissade att han hade några gryma skills.... Vi hade en lite roddbåt som vi hade på släpp bakom oss ifall vi skulle bli uppätna av hajar eller likn, iallfall så bad Andy mig att ta rodret, medans klättra han bak i den lilla båten, klädde av sig naken, alltså han tog bort alla kläder ifrån sin kropp....

Sen tog pojken ett snöre och hoppa av båten ner i det väldigt blåiga vattnet för att sedan hänga efter likt en liten, ja nånting... Kommer inte på en bra liknelse...
Sedan åkte han med efter båten.... Ja tyckte det var rätt fräääsiggt! : )

Efter att tag hade Andy vart tillräckligt frääsig och tog sig tillbaks på båten... Och nu var det dags att vända hem... Jo, vi tog en chill crusie och kryssade som det heter tror jag några timmar.... Väldigt kryssigt på nåt sätt...
Men tillslut kom vi hem, jag var sjukt stookad,,, Jag måste segla igen!
Awesomeness.....

Så var det på sjön.... sjöigt värre... Imorn blir det en ny snaskig historia!
Avslutar dagens blogg men en liten bild på Andy igen, kanske har han varit lite för mycket på sjön... Eller vad vet jag!
L8ers M8´s!