9/23/07

寿司


Yeeeeep, its SUSHI! Jag blev trööt på att bara gå hemma på dagarna utan att göra nåt medans de flesta andra gör nåt.... Hade varit roligare att inte göra nåt om det var några andra som inte gjorde nåt men nu är det inte så.. så! Det skulle ju inte va sådär jätte roligt att gå i skolan om man satt där ensam varje dag.. Så har skaffat mig ett litet jobb på ett hotell där jag gör lite allt möjligt... Rätt nice... En rätt rolig sak som jag inte vissste om när jag började på det här stället var att det har en skööön sushikock här som då gör just den japanska maträtten Sushi.... Sushi kommer ifrån ordet 酸い (sui) och betyder på svenska sur... Så nu håller jag på att lär mig göra sushi på jobbet, så här blev dagens resultat:



Så det blev faktiskt både sushi till lunch & middag idag.... Det var gott!



Så nu har jag nåt att göra om dagarna, sushi är sjukt roligt... vore rätt sweet att öppna en sushi resturang nånstans och bara göra sushi på dagarna.... Kommer lite mer bilder om vilka galna saker som händer på jobbet....

L8ers....

Hitta en nu funktion på min cam också...:


No comments: