6/27/07

Day two in Oslo


Vakna upp imorse vid 12 tiden.... Drog på mig en blå skjorta och gled fram över trägolvet till köket för att fixa lite frukost och efter det var det dags att utforska hur Oslo som stad egentligen är!
Alla killarna gick till jobbet tidigt imorse, så det var bara jag och Kim kvar som igår... Så vi begav oss ut för att titta lite på stan. Först tog vi oss till den norska t-banan som är precis som den i Sverige förutom att den då inte ligger i Sverige...

Och efter t-banan åkte vi upp för en rätt lång trappa som rör på sig, väldigt suspekt men roligt : )


När vi väl kom in till "city" tog Kim oss till en butik som heter Outland där det fanns, humm ja.. Vet inte riktigt vad det heter men bilderna visar vad som fanns där inne, rolig butik fast lite läskig!


Efter att ha blivit lite rädd var det dags att gå vidare... Men 5 min senare måste Kim gå hem, Kim känner sig svimfärdig av hunger och beger sig hemmåt för att äta så jag blir kvar själv i denna Norska stad.... Och när jag säger svimfärdig menar jag det, han såg väldigt blek ut, detta tror jag beror på att Kim hatar all levande mat och förkastar alla grönsaker... Ni ser vad kött gör för kroppen ->

Så nu var jag helt ensam kvar här bland massa norska människor, och de första mina ögon fick span på var ett Norsk skobutik : )
Så jag var bara tvungen att byta dojor kände jag

Med nya dojor var jag redo för att möta staden, men det visa sig att Oslo är som vilken annan stad som helst... Men det roliga med Oslo är att folk pratar norska, ett språk som jag tycker är otroligt roligt att lyssna på... Ironin är stor fast på ett bra sätt... Ja, jag var inte sugen på att leta reda på massa affärer och shopa lossssss. Så jag tar och visar mina intryck av staden med hjälp av lite bilder jag tog under dagen då jag mest vandrade omkring ----->







Sen var jag förbi där mina kära vänner jobba och sa hej en snabbis, men det tyckte att min närvora var jobbig då jag lekte och pillllade på alla grejor : )

Och helt plötsligt var klockan rätt mycket och jag kände att det var dags att glida hem och laga lite mat... Tänkte laga mat åt dom här snubbarna jag bor hos som tack för att jag får våldgästa dem helt gratis! : )
De är vana vid nuddlar och hårdbröd med kaviar och Soda-Stream!
Så jag lagade en liten pasta som jag tror gick ner..

Mäta och belåtna var vi nu och som ett avslut på kvällen körde vi en rätt skön session på balkongen, den var yber!
Så avslutar här och med dagens blogg med lite pics ifrån denna kvälls session!
Imorn drar jag till Floge Fonna(en resa på 6 timmar genom Norges inland) för att åka lite skidor i 8 dar, läs imorn om hur det gick så hade fint så länge så hörs vi imorn...




Hej Då!